• Αρχαίο θέατρο Α΄ Λάρισας

•	Αρχαίο θέατρο Α΄ Λάρισας
Χτισμένο στη νότια πλευρά του λόφου φρούριο τον 3ου αιώνα π.Χ., όπου κατά την αρχαιότητα δέσποζε η οχυρωμένη ακρόπολη της πόλης, είναι ένα από τα σημαντικότερα και μεγαλύτερα θέατρα της περιόδου. Εκτός από την χρήση του για ανέβασμα θεατρικών παραστάσεων χρησιμοποιήθηκε και για τις συνελεύσεις του κοινού των Θεσσαλών. Κατά την ρωμαϊκή περίοδο μετατράπηκε σε αρένα, και έγινε μεταφορά των θεατρικών δρώμενων της πόλης στο Β΄ Αρχαίο θέατρο.

Πέμπτη, 14 Οκτωβρίου 2010

κατασκευή-επισκευή πεζοδρομίων

Γνωστή είναι η κατάσταση των πεζοδρομίων εκτός κέντρου∙ γνωστή για τους παρεπιδημούντες στις περιοχές αυτές αλλά άγνωστη για τους φορείς της δημοτικής αρχής και των υπηρεσιών της. Κατεστραμμένα από τον χρόνο και τα αυτοκίνητα που σταθμεύουν επάνω, ανύπαρκτα σε τετράγωνα που είτε δεν υπάρχει οικοδομή είτε αν υπάρχει είναι εγκαταλελειμμένη είτε αυτά τα ίδια είναι εγκαταλελειμμένα. Πεζοδρόμια με μεγάλη κλίση -ως ράμπα- για να διευκολύνει την προσπέλαση οχημάτων σε χώρους στάθμευσης και ταυτόχρονα άκρως επικίνδυνα για τον πεζό ο οποίος κινδυνεύει με διάστρεμμα αν επιχειρήσει να τα διαβεί. Πεζοδρόμια τόσο στενά που μετά βίας περνά άνθρωπος ενώ γονείς με καρότσια και παιδιά αναγκάζονται να κατέβουν επί του οδοστρώματος για να διαβούν. Πεζοδρόμια παγίδες, ιδίως τις νυχτερινές ώρες για όλους αλλά και για παιδιά και ηλικιωμένους ιδιαίτερα. Αφημένα στο έλεος των ιδιοκτητών των κατοικιών ή πολυκατοικιών για το πότε θα ευαρεστηθούν να τα κατασκευάσουν ή επισκευάσουν. Διότι, αν γνωρίζω καλά το θέμα, η κατασκευή-επισκευή ενός πεζοδρομίου είναι υποχρέωση των ιδιοκτητών των ακινήτων τα οποία «φέρουν» το πεζοδρόμιο. Οπότε …τρέχα γύρευε. Δεν υπάρχει άραγε άλλη εναλλακτική λύση;

φωτογραφίες από διάφορες περιοχές της πόλης



Αντιγράφω είδηση από την κυπριακή εφημερίδα ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ:

Η λυπητερή ήρθε για κάποιους κατοίκους του Δήμου Στροβόλου στη Λευκωσία, οι οποίοι καλούνται να πληρώσουν για το τέλος κατασκευής πεζοδρομίων στη γειτονιά τους. Το κόστος κατασκευής πεζοδρομιών που αναλογούν στο κάθε δημότη, δημοσιοποιήθηκαν την περασμένη βδομάδα στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας. Το κάθε νοικοκυριό καλείται να πληρώσει το ποσό που του αναλογεί με βάση το κόστος κατασκευής πεζοδρομίου. Η αποπληρωμή του χρέους για τον κάθε ιδιοκτήτη σπιτιού θα γίνει σε δέκα χρόνια και η εξόφληση θα γίνει με την καταβολή ισάριθμων ποσών κάθε χρόνο… πρόκειται για γειτονιές που έχουν κατασκευαστεί εδώ και αρκετούς μήνες τα πεζοδρόμια από το δήμο και τώρα έχει γνωστοποιηθεί το κόστος που καλείται να πληρώσει ο κάθε δημότης, όπως προβλέπεται και από τη σχετική νομοθεσία…, το έργο προχωρεί κανονικά και ο δήμος έχει εξασφαλίσει σημαντικές επιδοτήσεις οι οποίες αναμένεται να μειώσουν σημαντικά το συνολικό κόστος του έργου και ως εκ τούτου και του ποσού που θα κληθούν να πληρώσουν οι δημότες.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο ενεργειών του δήμου, έχει γίνει κατορθωτή η εξασφάλιση δανείου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα με πολύ πιο χαμηλό επιτόκιο, που σημαίνει ακόμη περαιτέρω μείωση του κόστους…»

Πολύ απλά τα πράγματα δηλαδή για το δήμο της Λευκωσίας. Είναι άραγε δύσκολο να εφαρμοστεί και από το Δήμο της Λάρισας; Την κατασκευή των αγωγών αποχέτευσης και των φρεατίων οι Δήμος δεν τα κατασκευάζει και στη συνέχεια χρεώνει τον/τους ιδιοκτήτες; Τη σύνδεση με τα διάφορα δίκτυα οι υπηρεσίες δεν την αναλαμβάνουν και η λυπητερή έρχεται στον/στους ιδιοκτήτες; Γιατί όχι και τα πεζοδρόμια;

2 σχόλια:

A λ ς είπε...

εεε... μην εχετε παραπονο! εδω εχουν ξυλωσει τα καλα πεζοδρομια λογω εκλογων κ τα φτιαχνουν απο την αρχη, δεν εχουν χρονο για τα ηδη κατεστραμενα...

phlou...flis είπε...

@Αλσ: σαν δίκιο νάχεις