• Αρχαίο θέατρο Α΄ Λάρισας

•	Αρχαίο θέατρο Α΄ Λάρισας
Χτισμένο στη νότια πλευρά του λόφου φρούριο τον 3ου αιώνα π.Χ., όπου κατά την αρχαιότητα δέσποζε η οχυρωμένη ακρόπολη της πόλης, είναι ένα από τα σημαντικότερα και μεγαλύτερα θέατρα της περιόδου. Εκτός από την χρήση του για ανέβασμα θεατρικών παραστάσεων χρησιμοποιήθηκε και για τις συνελεύσεις του κοινού των Θεσσαλών. Κατά την ρωμαϊκή περίοδο μετατράπηκε σε αρένα, και έγινε μεταφορά των θεατρικών δρώμενων της πόλης στο Β΄ Αρχαίο θέατρο.

Δευτέρα 10 Μαρτίου 2008

Σήραγγα Τεμπών-Πλαταμώνα

Είδα, Διάβασα, 'Ακουσα και Αντέγραψα: Εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

Το Νοέμβριο θα αρχίσει να κατασκευάζεται το τμήμα του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ, σε μήκος 230 χλμ., το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 4,5 χρόνια.

Η Βουλή ενέκρινε την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης, που περιλαμβάνει την κατασκευή του τμήματος του ΠΑΘΕ από την αρχή των Τεμπών, τον Πλαταμώνα μέχρι τη Σκοτίνα, με σήραγγες συνολικού μήκους 23 χιλιομέτρων και γέφυρες 700 και 500 μέτρων.

Η σύμβαση προβλέπει και ενδιάμεσες αποκλειστικές προθεσμίες. Η πρώτη είναι 12 μήνες και αφορά την ολοκλήρωση κατασκευών στην υφιστάμενη εθνική οδό στο τμήμα Ευαγγελισμός - Σκοτίνα, η δεύτερη προθεσμία είναι 15 μήνες και αφορά την ολοκλήρωση κατασκευής των τμημάτων Ράχες - Ευαγγελισμός και Σκοτίνα - Κατερίνη, η τρίτη αποκλειστική προθεσμία είναι 36 μήνες και αφορά την ολοκλήρωση εργασιών διάνοιξης σηράγγων και κατασκευών στο τμήμα Κατερίνη - Κλειδί, ενώ η τέταρτη αποκλειστική προθεσμία είναι 46 μήνες και αφορά την ολοκλήρωση εργασιών πολιτικού μηχανικού για τις σήραγγες και τις γέφυρες του έργου.

Βασικά στοιχεία του έργου: Ο αυτοκινητόδρομος Ράχες Μαλιακού - Κλειδί Ημαθίας έχει συνολικό μήκος 230 χλμ. Στις υποχρεώσεις της σύμβασης παραχώρησης περιλαμβάνονται: - Η κατασκευή νέου αυτοκινητοδρόμου Τέμπη (Ευαγγελισμός) - Σκοτίνα, συνολικού μήκους 25 χιλιομέτρων, που στο μεγαλύτερο μέρος του θα αποτελείται από γέφυρες και σήραγγες. Θα περιλαμβάνει τρεις σήραγγες δύο χωριστών κλάδων μήκους 11,5 χιλιομέτρων ανά κλάδο και 23 χιλιομέτρων συνολικά, οι οποίες θα κατασκευαστούν στα Τέμπη και στον Πλαταμώνα, τρεις μεγάλες γέφυρες, μήκους 700, 500 και 200 μέτρων, δύο ανισόπεδους κόμβους (Α/Κ), έναν στη στη Ραψάνη και έναν στον Πλαταμώνα, τρεις ανισόπεδους κόμβους στο τμήμα Κατερίνη-Κλειδί.

Αμήν! Είθε να ζήσουμε όλοι να δούμε, και κυρίως, να χαρούμε το έργο!


Υ.Γ. Γιατί θα έπρεπε να ολοκληρωθεί πρώτα το υπόλοιπο δίκτυο της ΠΑΘΕ, να θρηνήσουμε ...άδες νεκρούς, θύματα της ασφάλτου, και μετά να ξεκινήσουν τα δυσκολότερα σημεία του δικτύου. Να τολμήσω δύο απάντησεις; Μάλλον, οι κυβερνήσεις ξεκίνησαν από τα εύκολα, για να παρουσιάσουν έργο στους ιθαγενείς ψηφοφόρους και τα δυσκολότερα τα άφησαν για το απώτερο μέλλον, θυσιάζοντας προς τούτο ...άδες νεκρούς και τραυματίες. Μάλλον, στο κόστος δε προσμετρώνται οι νεκροί και τραυματίες! Πρόσφατο, είναι το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, στις 14 Απριλίου 2003, που άφησε 21 μαθητές νεκρούς και 35 τραυματίες



Η δεύτερη απάντηση είναι πως φαγώθηκαν τα χρήματα και αναζητούσαν νέα κονδύλια! Είμαι πονηρός ή σκέφτομαι πονηρά;

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ωραιο ποστ
http://neoinileias.blogspot.com/

phlou...flis είπε...

@ ανώνυμος: νάστε καλά. Και σεις καλό κουράγιο

KitsosMitsos είπε...

Για να δούμε τι θα δούμε...
Μακάρι να μη θρηνήσουμε ποτέ ξανά θύματα όπως αυτά...

phlou...flis είπε...

@ KitsoMitso: εξαρτάται και από εμάς!